Random Képregények

Utolsó kommentek

  • -Szűcs Gyula-: @Dagda: Mi is! :) (2015.12.09. 17:29) RANDOM #1
  • Dagda: @-Szűcs Gyula-: Örülünk, Vincent. :) (2015.12.06. 22:00) RANDOM #1
  • -Szűcs Gyula-: @Amigarockwell: helyes, helyes! :) (2015.11.04. 06:51) RANDOM #1
  • Amigarockwell: @-Szűcs Gyula-: Hűha, hirtelen azt se tudtam mi történt :) na majd meglessük ezt is :) (2015.11.01. 13:39) RANDOM #1
  • -Szűcs Gyula-: @Szentgyörgyi: @michhuli: @pvissza: @gamerZ: ELKÉSZÜLT A CAFE POSTNUCLEAR FOLYTATÁSA!!! Ami egyb... (2015.10.31. 12:12) Előzetes - Café Postnuclear #2
  • Utolsó 20

XXIV. Képregénybörze

2012.10.20. 09:00 MateMatuszka

Csak néhány postot kell visszamenni, hogy lássuk, milyen találgatásokba is bocsátkoztam az idei börzével kapcsolatban. Hogy mi hol lesz, zsiráfos pecsét, stb… Nos, nem véletlenül nem lottózok: az egyetlen dolog, amit eltaláltam, az az „idén sem fogunk eltévedni” volt – habár ez inkább a korlátozott helynek köszönhető.

No, de haladjunk sorban a dolgokkal.

(Kép innen: www.kepregeny.net)

Vasárnap. Hajnali féltizenegy. A metrón alig néhányan utaznak, Újpestig még kevesebben. Aztán séta a fák között az álmos Munkásotthon utcán, ahol parkolni ugyan nem lehetne, de kb. egy lélek sem jár odakint. Ezek után nagyjából az arcon csapással volt egyenlő a börzének helyt adó iskola előtt L alakban kanyarodó sor.

A röpke fél óra alatt, amíg azt vártam, hogy bejussak, fel is készültem a legrosszabbra. Tömegnyomor, lökdösés, „ehhez a standhoz sem férek oda”, stb… Közben két dologra figyeltem fel:

 ¤ Egy: egész sok itt a kisgyerek.

 ¤ És kettő: „Maradunk, ha gyorsan halad a sor” mondatok. Úgy vettem észre, végül mindenki maradt.

Aztán megkaptam a pecsétet, gondoltam, üdvözlöm a zsiráfomat, erre rá kellett döbbennem, hogy… bár elég halvány volt, ám mintha egy gorilla lett volna. Igazán örömteli, hogy továbbra is az állatos pecsétkészletből válogatnak.

(Kép innen: www.pokember.hu)

Aztán balra fordultam, felkészülve a folyosó közepén felállított sátortáborra – erre a fal mellé tolt standok fogadtak. Ráadásul kifejezetten jól el lehetett férni közöttük, a kinti sor láttán ezt nem is gondoltam volna. Sátortábor persze most is volt, de kisebbnek tűnt, mint a korábbi börzén.

Az árusítók elrendezése nem változott lényegesen. A bejárattal szemben a nagyobb képregényesek foglalták a placcot: Swords, Fumax, Pinkhellék, balra a Kingpin, Pesti Könyv, Trillian. Mellettük a Gór láncais srácok ültek, illetve a Blood Lustosak néztek vérszomjas szemekkel, a Sötét Korosok pedig az egész folyosó leghátsó, legfélreesőbb, legsötétebb kis zugába lettek száműzve. Akiket kerestem, de nem találtam, azok a K.O.H.O.-s arcok voltak, akiket pedig ide pozícionáltam volna. Mindegy, majd megtalálom őket a tornaterem felé – gondoltam akkor.

Nem sokkal később el is indultam arra, így találtam meg a felújított Kalyber Joe-ját áruló Plitz Rolit, vele szemben Nero Blanco figyelt szigorú szemekkel, körülöttük pedig a privát árusok, akiknél aztán volt Dredd bíró és Demolition man képregényen keresztül megszámlálhatatlan mennyiségű jó és magunk között szólva is kevésbé jó minőségű akciófigurán át mindenféle. Aminek külön örültem, hogy láttam KISS Psycho Circus füzeteket is, amire egykor nagyon-nagyon vágytam. Legnagyobb számban idén is a Marvel füzetei képviseltették magukat, nem egy olyan stand volt, ahol dobozokat töltöttek meg.

reklam2_kicsi.png

A tornateremben kellemes nyüzsi fogadott, meg régóta a szekrény alján pihenő képregények, amerikaiak, vagy éppen hazai kiadásúak, használt DVD-k, játékfigura hadsereg, poszterek, meg minden, ami képregényekhez kapcsolható, de valakinek már nem kellenek. Kétségtelen, hogy maga a „börze” mint olyan, inkább itt zajlik, mint odakint. Itt már nem érdemes teljes sorozatokat keresni, inkább csak egy-egy címet, amin épp megakad az ember szeme.

A Random szórólap is errefelé bujkált, de nem tette túl jól, mert a börze kb. első órájában elfogyott, holott az átlag magyar füzetmegjelenéseknek a többszöröse volt nyomtatva belőle.

Ekkor realizáltam magamban, hogy jövetelem egyik céljával, a K.O.H.O.-s képregénnyel bizony még nem sikerült összefutnom. Nosza, tettem is egy újabb kört, de sehol semmi… Ekkor szúrtam ki, hogy hát szimplán csak azért nem láttam meg őket, mert a standjukat egyszerűen körbeállták az emberek. Ami különösen tetszett, hogy nem voltak restek és hoztak magukkal egy kis K.O.H.O.-s diorámát is, aminek a sarkában szépen beikszelgették a már elkelt sorszámú füzeteket. A nap végére pedig egy mező sem maradt szabadon!

borze_koho_02.jpg

(Kép innen: http://bartaszabolcs.blogspot.hu)

Összegezve a délelőttöt, nos, igen elégedett voltam. A pénztárcám jóval könnyebb lett, a táskám meg jóval nehezebb, azonban szereztem néhány olyan füzetet, amire már igencsak vágytam, ráadásul olcsóbban is, mintha az Alexandrában vittem volna őket a pénztárhoz. És elég valószínű, hogy ezzel a látogatók tetemes többsége is így volt. Az pedig csak hab a tortán, hogy ilyenkor a legkönnyebb összefutni ismerősökkel, illetve senki sem néz felvont szemöldökökkel az emberre, ha történetesen épp Lucky Luke-ot szorongat a kezében és már rég elmúlt tíz éves.

Apropó! Azt mondtam már, hogy a 24. börze rekord látogatottságú volt?

(A cikknek nemsokára folytatása is lesz, tervezek írni pár mondatot a mostanában történt magyar megjelenésekről, hátha olyanok is kedvet kapnak hozzájuk, akik még tanakodnak a beszerzésükön.)

5 komment

Címkék: beszámoló börze

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nefadar · http://xmenreneszansz.hungarianforum.net/ 2012.10.20. 12:58:36

Azért az első óra túlzás, dél körülre sikerült elosztogatnom a szórólapokat úgy, hogy kb fel sem keltem a székemről. De valóban Z (Zsolt Fazekas) 360 db szórólapot hozott el a börzére.

Pádár Ádám · http://5panels.kepregeny.net 2012.10.20. 13:06:39

A Bloodlustos-Góros asztal igazából a 5Panelses volt csak a srácok kaptak egy külön asztalszekciót mellénk amit egyből láttak a bejövők. A K.O.H.O.-sok tornatermes standja tényleg hangulatos volt amin dobott a tornatermi feeling, de azért nem lett volna rossz tényleg, ha a szerzőisek mellé be tudnak gubbasztani, gondolom mivel első börzések, ezért inkább csak vettek egy asztalt mint magánárusok, nem fixálták le előre a helyet, vagy már csak ott volt nekik hely, ezt nem tudom. A srácok még segítettek is mert gyorsan kellett nyitnom az olvasószobát és adtak pappert amire ráfirkanthattuk hogy olvasó szoba, ezúton is köszönet nekik, nagy segítség volt, a füzetüket tegnap végeztem ki. :)

Amúgy még a tévések is kint voltak csináltak interjút Tomival. Fasza volt, köszi a beszámolót, annyi megjegyzésem lenne hogy ha már ilyen szépen leírjátok a kollegák neveit, nem kell ilyen módszeresen elkerülni a 5Panels nevet elvicceskedéssel, meg Gór+Bloodlust kibekkelésekkel, nem bántunk nem harapunk. Nem hiszem hogy egy ilyen kis közegben akkroa konkurencia lennénk hogy szét kéne húzni, mert nem éri meg.

Várom a további számokat és cikkeket, beszámolókat. :)

Balakin · http://balakin.blog.hu/ 2012.10.21. 11:52:44

@Pádi: Akár hiszed akár nem, nem direkt maradt ki. Ha megmondod hova illesszem be a nevetek akkor be is illesztem.

Pádár Ádám · http://5panels.kepregeny.net 2012.10.21. 12:31:53

Oké nekem ennyi elég, nem kell beilleszteni, köszi. :)

[mano] · http://kepregeny.net 2012.10.28. 17:04:44

"A bejárattal szemben a nagyobb képregényesek foglalták a placcot: Swords, Fumax, Pinkhellék,..."

a Fumax ott sem volt! ;)
süti beállítások módosítása