Random Képregények

Utolsó kommentek

  • -Szűcs Gyula-: @Dagda: Mi is! :) (2015.12.09. 17:29) RANDOM #1
  • Dagda: @-Szűcs Gyula-: Örülünk, Vincent. :) (2015.12.06. 22:00) RANDOM #1
  • -Szűcs Gyula-: @Amigarockwell: helyes, helyes! :) (2015.11.04. 06:51) RANDOM #1
  • Amigarockwell: @-Szűcs Gyula-: Hűha, hirtelen azt se tudtam mi történt :) na majd meglessük ezt is :) (2015.11.01. 13:39) RANDOM #1
  • -Szűcs Gyula-: @Szentgyörgyi: @michhuli: @pvissza: @gamerZ: ELKÉSZÜLT A CAFE POSTNUCLEAR FOLYTATÁSA!!! Ami egyb... (2015.10.31. 12:12) Előzetes - Café Postnuclear #2
  • Utolsó 20

Így készült:A Város legendái #2

2011.07.06. 07:00 Balakin

Üdvözlet mindenkinek!

Korábbi ígéretemhez híven, az alábbiakban be fogom mutatni, hogyan is készült el a Város legendái című képregényem egy oldala.
Tudom, hogy esetleg egyesek nem tartanak túl kvalitásos alkotónak és tudom, hogy nem érek fel sok menő képregényeshez, de úgy gondoltam, lehetnek azért páran, akik érdekesnek találják majd ezt a kis írást.

 

FIGYELEM!

Amiket itt leírok, azok még számomra se kőbevésett szabályok,ezer más módon és technikával is lehet még képregényt csinálni és őszintén hiszem, hogy fogok is! Ez az írás nem egy szakmai villogás, inkább egy érdekesség főleg laikusoknak, így lehet benne egy-két pont amin a szakmabeliek elmosolyodnak vagy felhördülnek (illetve lesz néhány dolog, ami ismerős lehet az előző ilyen témájú posztomból, de inkább elmondom kétszer mint egyszer sem).

Az alapok:

Minden képregény alapja a sztori. Nem lehet csak úgy elkezdeni rajzolni, aztán majd lesz belőle valami. Meg kell tervezni mi is fog történni az adott részben, adott oldalakon és- igénytől függően-az adott panelekben. Mivel ezt a részt én írtam, ezért csak az oldalak főbb momentumait foglaltam írásba:

„Képregényember és Titkárnő állnak a hullák felett, Képregényember sms-t kap. Rémült tekintettel olvassa el, Titkárnő megkérdi mi a baj, Képregényember felnéz és elmondja. hogy...(spoiler) „

Storyboard:

Miután oldalakra bontottam a cselekményt, vázlatosan megrajzolom ezeket, meghatározom a főbb plánokat és kitalálom a párbeszédeket.
Persze sok minden változhat még alkotás közben: csiszolódnak a párbeszédek,plánok változhatnak meg, illetve az aktuálisan tárgyalt oldalnál, még egy szereplő is kicserélődött a kész oldalon( ez a további részek cselekménye miatt volt szükséges).

Rajzolás:

Miután elő van készítve a sztori, jöhet a rajzolás.Sima fénymásoló papírt használok(a későbbiek ismeretében teljesen logikátlan módon, de úgy döntöttem következetes leszek és az egész képregényt nem megfelelő anyagú papíron csinálom meg :D) viszont A3-as méretűt, ezen jobban elférnek a rajzok és az ecsetvonások is (ez a kihúzásnál fontos). Rotringal rajzolok, azt nem kell mindig hegyezni és nem vastagodik nagyon a vonal se ha kopik a hegye.
Sorban haladok a paneleken, először felvézolom a figurákat és a háttereket (személy szerint én leginkább geometriai formákból szeretem felépíteni őket) és csak aztán dolgozom ki a részleteket.

 

Kihúzás:

Következik a kedvenc részem, a kihúzás. Ennek a képregénynek az első 10 oldalát még filccel húztam ki, aztán áttértem az ecsetre. Vékony, 3-as méretű, mókusszőr ecsetet használok. Én ecsettel tudom a legszebb vonalat húzni (bár még így se tetszik egészen). Régebben alulról átvilágítottam a papírt és egy új lapon húztam ki a rajzot (ezért rajzolok üveglapon), de mostanában inkább magát a ceruzarajzot húzom ki (így tudom forgatni a papírt kihúzás közben és jobban látom, mit kell átrajzolni , de a lámpás módszer is teljesen működőképes természetesen, csak mostanában ezt preferálom inkább) és utána kiradírozom a maradék vonalakat.

Az ecsetet mindig lehúzom egy külön papíron, hogy ne folyjon ki belőle a fölösleges festék a rajzra. A tus pedig a legolcsóbb fajta Kooh-I-noor tus. Nem hollófekete, de pont ezért tetszik:

Próbálok mindig balról jobbra, fentről lefele haladni, hogy véletlen se maszatoljam el a vonalakat:

A feketével kitöltendő részeket (és sokszor a vérfröccsenéseket is) filccel csinálom meg, hogy ne ázzon el a papír. Ezután, ahol szükséges, hibajavítóval korrigálok:

Radírozás után:

Színezés/szürkézés:
Manapság már a legtöbb képregényt számítógéppel színezik, de azért akad még példa bőven a kézzel festett munkákra is. A mostani Város legendái résznél úgy döntöttem, én is teszek egy próbát a festéssel. Persze nem reneszánsz olajfestésre kell gondolni, mindössze annyi a történet, hogy a fényviszonyokat, árnyékokat kézzel festem be(mivel ez egy fekete-fehér képregény ezért egyéb színek nem is lesznek, de ha szeretném, utólag még kiszínezhetném így is). Ezeket az árnyékokat nem rajzoltam be előre ceruzával, mert festés után elég bajos lenne kiradírozni a vonalakat, de általában szeretek egyértelmű „fényforrásokkal” dolgozni(jelen esetben a szereplők mögött lévő áruházból vetődik csak fény rájuk) így nem szokott problémám lenni azzal, hogy hova rakjam az árnyékokat(persze hibák mindig előfordulhatnak).
Ehhez már nagyobb méretű-10-es, 12-es-ecsetet használok, a festék pedig higított tus(nekem jobban bejött, mint az akvarel). Festés előtt is mindig csinálok pár próbahúzást külön papíron, hogy a fölösleges víz kimenjen az ecsetből:

(Véletlen lecsöppentettem a papírt, ez eddig soha nem fordult elő az előző oldalaknál, csak most, hogy dokumentálom is a folyamatot :D)

Az ilyen jellegű festésnél érdemes a nagyobb formákat egyben lefedni, mert pár másodperc után már elég száraz a felület és ha megint ráfest az ember, azzal sötétebbé teszi az adott részt, ami nem feltétlenül szerencsés, viszont árnyékoláskor pont előnyös.

Utómunka:
Mivel egy átlag szkennerbe nem fér be az A3-as lap ezért a panelek közti üres részeknél szétvágom a kész oldalt és úgy szkennelem be. Utólag Photoshopban úgyis mindegyik panelt külön layerre rakom. A panelek kereteit nem húztam ki kézzel, inkább a stroke nevű layer effektet használom, ez szabályosabb.

Miután elrendeztem a paneleket beállítom egyenként a fekete-fehér egyensúlyt (szkennelésnél ugye nem feltétlen lesz ez pontos, illetve lehet utólag valamit változtatni akar az ember):

Ezután Multiply-ra állítom a layereket így egy alsóbb layerre tudok festeni, ezzel kiemelve egy-két részletet, vagy kipótolom a festést, ahol szükségesnek érzem.

Tulajdonképpen ennyi lenne egy oldal elkészítése, nem is vett igénybe többet 6-7 óránál (persze ebben nincs benne az írás és a sztoribord). Utolsó lépésnek maradt még a beírás és a bubizás. Először a szövegeket rendezem el, aztán alá rakom a bubikat ( a kész oldalt nem teszem be ide, mivel spoilert tartalmaz).

Remélem érdekes volt ez a kis bemutató, illetve hasznos azok számára, akik képregény készítéssel szeretnének foglalkozni. A Város legendái második része a Random Virtuális Képregénymagazin második számában olvasható több igazán izgalmas és míves mű társaságában.

Jó szórakozást!

Lőrinczi Balázs

Szólj hozzá!

Címkék: képregény a város legendái hogyan készült...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása