Random Képregények

Utolsó kommentek

  • -Szűcs Gyula-: @Dagda: Mi is! :) (2015.12.09. 17:29) RANDOM #1
  • Dagda: @-Szűcs Gyula-: Örülünk, Vincent. :) (2015.12.06. 22:00) RANDOM #1
  • -Szűcs Gyula-: @Amigarockwell: helyes, helyes! :) (2015.11.04. 06:51) RANDOM #1
  • Amigarockwell: @-Szűcs Gyula-: Hűha, hirtelen azt se tudtam mi történt :) na majd meglessük ezt is :) (2015.11.01. 13:39) RANDOM #1
  • -Szűcs Gyula-: @Szentgyörgyi: @michhuli: @pvissza: @gamerZ: ELKÉSZÜLT A CAFE POSTNUCLEAR FOLYTATÁSA!!! Ami egyb... (2015.10.31. 12:12) Előzetes - Café Postnuclear #2
  • Utolsó 20

„Te tudod, mennyibe kerül az új Lucky?” - Könyvfieszta és Hungarocomix élménybeszámoló

2012.12.19. 07:00 MateMatuszka

Négy napos Hungarocomix?! WTF?! – nagyjából ez jutott az eszembe, mikor először hallottam az idei rendezvényről. Ez pedig, sejtve valamit a hazai képregényes életről és rendezvények látogatottságáról, eléggé olyan dolognak hatott, mintha valaki összekeverte volna a bátorságot a botorsággal... Ám amikor kiderült, hogy az idei utolsó képregényes összeröffenés össze lesz vonva a Könyvfieszta nevű rendezvénnyel, kicsit bizakodni kezdtem.

Szóval vasárnap izgatottan mozgólépcsőztem fel a Deák téri metróból, nem igazán tudva, mire számítsak. Megláttam a Gödörbe... mármint az Akvárium Klubba levezető lépcsőt, ám hatalmas KÖNYVFIESZTA ERRE táblát sehol sem szúrtam ki. Eszembe is jutott, hogy talán sikerült elnéznem a címet és rossz helyre jöttem. Rajtam kívül még három ember tartott erre, hát akkor csak nem tévedhettem akkorát. Lesétáltam a lépcsőn.

A bejárat mellett sikerült kiszúrnom egy A4-es lapot, amire szürkével ki volt nyomtatva, hogy: KÖNYVFIESZTA BEJÁRAT ->. Ezt csak az veszi észre, aki lejön ide – oké, véletlen betévedők kizárva, gondolom, ez lehetett a cél. Mindegy, bementem.

20121218_182913.jpg

Az az igazság, hogy én elég sok emberre számítottam, végül is ma-holnap karácsony, végül is a plázákat már ellepték az emberek, meg aztán a Deákon legfeljebb atomkatasztrófa után nem lesz sok ember... Ám itt alig lézengett valaki.

Ez pedig eléggé rá is nyomta a bélyegét a hangulatra: az árusok egymással beszélgettek, vagy unottan néztek maguk elé. Azzal sem nagyon foglalkoztak, ha valaki odaállt a standjuk elé, sőt azzal sem, ha valaki ne adj isten, venni szeretett volna valamit. De volt olyan stand is, ahol például nem ült senki sem. Képregényes fronton egyedül Plicz Roliban volt még némi lelkesedés, szakadatlanul kínálgatta mindenkinek a Kalyber Joe-s matricákat és hívta magához az embereket.

Árusokból egyébként a szokásos brancs ment ki: 5panels, Nero Blanco, a két pesti képregénybolt, Pesti Könyv, Kingpin, stb... Új füzetekből most sem volt hiány: jött új Pókember, meg 5panels-es kiadvány (Árral szemben), meg Ágoston, meg Lucky Luke, meg Kalyber Joe, meg Kázmér és Huba, illetve befutott a Sötét kor második része is.

Számomra a legjobban várt újdonság azonban nem képregényes volt, vagy hát csak úgy félig: a Yellow Spots lemeze, az Agylebenyflört. Az ehhez csatolt szövegkönyvbe nem csak úgy beleírták a számok szövegét, hanem Oravecz Gergő mindegyikhez rajzolt egy-egy oldalnyi képregényt is. Az ötletet csak dicsérni tudom, az egész nagyon jól néz ki, nagyon jó kézbe fogni – az pedig csak hab a tortán, hogy a YS talán még sosem szólt ilyen jól, mint most.

És ez majdnem feledteti is azt, hogy a rendezvény hangulata nagyjából a béka feneke alatt volt. Persze nem csodálkozok rajta, egy ismerős elmondta, hogy a három nap alatt nagyjából pont ugyanannyira kevesen voltak, mint amennyit most, a „törzsidőben” látok. Sajnálom, hogy így alakult, pedig idén azért volt egy, vagy inkább kettő kifejezetten látogatott rendezvény is. De valahogy ez a Hungarocomix mindig ilyen mostohagyerek, akire csak az árusok oldaláról van igény. Persze ez nem akadályozza meg, hogy jövőre is kinézzek rá – ha csak egy gyors kör erejéig, hát annyira.

komment

Címkék: beszámoló hungarocomix

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Basza 2012.12.19. 12:26:30

Én is kimentem öcsémmel meg a gyerekkel vasárnap. Azt hittem azért voltak csak ennyien mert az utolsó nap volt. Akkor tévedtem. Én szereztem egy Megtorlót, meg egy Powers-et, már rég kutattam egy Oeming-es cucc után. Magyar oldalról egy Majd ha Fagyot vásároltam, a srácok aláírták és még bele is rajzoltak, Köszi ezúton is. Nekem tetszett, mondjuk ahol képregények vesznek körül, ottmindig jól érzem magam. :D

Bayer Antal · http://neroblanco.blog.hu 2012.12.24. 11:26:22

Minden nap nagyjából ugyanannyian voltak, összességében talán valamivel többen, mint a szokásos egynapos rendezvényeken. Pádinak igaza lehet, valószínűleg a szombat volt a legerősebb nap. Ezt a szubjektív benyomásainkon kívül az eladások is igazolják.
A képregényes témájú előadásokon, kerekasztal-beszélgetéseken is nagyjából annyian voltak, mint szoktak.
A dedikálások egy része kifejezetten jól sikerült, Merényi Dánielnél folyamatosan hosszú sor állt szombaton Napirajzra várva, Vass Róbertnek túlóráznia kellett pénteken a sok Ágoston-rajzra váró miatt, Pilcz Rolinak is szinte mindig volt vendége.
A kísérlet célja a "könyves" közönség elérése volt, de sajnos, nekünk nagyon úgy tűnt, hogy "ők" jóval kevesebben voltak, mint "mi".
A vélemények megoszlanak, vannak, akiknek nagyon jól bejött, hogy ezúttal nyugodtabban és hosszabban lehetett elbeszélgetni "szakmán belül" is, és vannak, akik kevésbé élvezték a négy napot. Annyi biztos, hogy mindannyian rettenetesen elfáradtunk az összesen 36 órás standolásban. Hogy lesz-e még ilyen, majd meglátjuk, miután összegeztük a tanulságokat.
süti beállítások módosítása